Behöver hjälp ?
Endast i appen! 5% rabatt på din första beställning. Kupong: APPLOVERS

ALLMÄNNA VILLKOR
NATURITAS LOJALITETSPROGRAM

I. SYFTE MED DESSA VILLKOR OCH VILLKOR

Syftet med detta dokument är att fastställa de allmänna villkoren (hädanefter "T&CG") som definierar egenskaperna och driftsvillkoren för lojalitetsprogrammet ("Lojalitetspoängprogrammet).") som riktar sig till kunder och potentiella kunder ("Deltagarna" eller "Deltagare") i AMCORE BALANCE, SL, ett företag med hemvist på Calle Pollancre, nº10, Massanes (17452), Girona, Spanien, vederbörligen registrerad i Gironas handelsregister, volym 3 308, blad GI-67334 , folio 209, 11:e inskriften (nedan, "Naturitas").

Att gå med i poängprogrammet innebär att deltagaren uttryckligen accepterar och följer dessa T&CG utan förbehåll. Med tanke på att ditt deltagande och anslutning till detta lojalitetsprogram innebär att du accepterar, rekommenderar vi att du noggrant läser dessa T&CG.

II. LOJALITETSPOÄNGSPROGRAM

Lojalitetspoängprogrammet är baserat på ackumulering och utbyte av poäng som genereras genom köp, såväl som andra åtgärder som beskrivs nedan, utförda av deltagarna via vår webbplats (www.naturitas.se) eller vår Naturitas mobilapplikation ( hädanefter, båda kallade "Naturitas webbplats" eller "Lojalitetsprogramkanaler") tillgängliga i Sverige.

Poängen kommer att samlas på deltagarens konto eller profil på Naturitas webbplats för att få rabatter på följande köp av produkter tillgängliga i lojalitetsprogramkanalerna.

Naturitas förbehåller sig rätten att verifiera deltagarens identitet för alla omständigheter som är relaterade till poängprogrammet (d.v.s. göra köp, returnera, samla och lösa in poäng, åtnjuta tillhörande förmåner, etc.). Identifiering kan utföras genom de mekanismer som beskrivs i avsnitt IV nedan.

III. ANSLUTNING TILL LOJALITETSPOÄNGSPROGRAMMET

Varje fysisk person i laglig ålder och bosatt i Storbritannien kan begära att få gå med i lojalitetspoängprogrammet.

Personer som vill gå med i lojalitetsprogrammet behöver bara registrera sig på Naturitas webbplats genom att fylla i registreringsformuläret online. Registrering på Naturitas Webbplats innebär automatisk vidhäftning för Deltagaren och kostar inget för den senare.

Användare registrerade i Naturitas blir medlemmar i klubben automatiskt utan att behöva göra något: "program som är inneboende för att registrera sig som Naturitas-användare"

Naturitas förbehåller sig rätten att verifiera åldern på de personer som vill gå med i lojalitetsprogrammet på ett tillförlitligt sätt som bevisar att anhängaren har den minimiålder som krävs.

IV. ERHÅLLA POÄNG

När de väl har registrerats i lojalitetspoängprogrammet kan varje deltagare samla poäng på följande sätt:

  • (i) Samla poäng för att göra köp via någon av lojalitetsprogrammets kanaler:

- Allmän likvärdighet:

Anskaffningsvärde Poäng Rabattmotsvarighet
Inköp värda 1.-kr. 1 0,05.-kr
Inköp värda 250.-kr. 250 12,5.-kr
Inköp värda 500.-kr. 500 25.-kr

  • (ii) Ackumulering av poäng för andra åtgärder:

Handling Poäng Rabattmotsvarighet
Fyll i användarens profil på Naturitas webbsida. 50 2,5.-kr
Prenumerera på nyhetsbrevet. 50 2,5.-kr

Poäng får inte tilldelas eller bytas ut mot pengar eller för deras värde in natura.

V. LÖS IN INJÄNNADE POÄNG

Poängen som deltagarna erhåller kommer att samlas i deltagarens saldo och kan växlas in vid nästa köp som deltagaren gör via lojalitetsprogrammets kanaler.

Den maximala rabatten som kan göras med användning av poäng kommer att vara 25 % av det totala värdet av beställningen (när den har tillämpats, rabatter eller kampanjer och inte inklusive fraktkostnader eller andra kostnader i samband med köpet). Poäng som överskrider denna gräns kommer att fortsätta att samlas på deltagarens privata konto för efterföljande köp.

Poäng kan samlas med andra kampanjer med direktrabatter, men de kan inte samexistera med rabattkuponger, så deltagaren måste välja om han vill byta en rabattkupong eller byta sina poäng.

Poäng kommer att lösas in som sin egen ackumulering i heltal, avrundat nedåt.

Deltagaren kommer att kunna konsultera de poäng som är tillgängliga för inlösen, såväl som de åtgärder som utförs i avsnittet "Mina rörelser" som finns i avsnittet "poängprogram" på deltagarens konto på Naturitas webbplatser.

VI. POÄNGS GILTIGHET OCH UTTRYCKANDE FRÅN LOJALITETSPROGRAMMET

Poängen som erhålls för köpen gjorda av deltagaren kommer att vara giltiga i sex (6) månader från förvärvsdatumet då poängen genererades. Deltagaren kommer att meddelas om utgången av poängen via e-post med ett meddelande om sju (7) kalenderdagar innan de löper ut.

I händelse av att deltagaren beslutar sig för att avbryta prenumerationen från Naturitas lojalitetsprogram behöver de endast fylla i kontaktformuläret i avsnittet "Mitt konto" - "Avregistrera från lojalitetspoängprogrammet". Processen för att avsluta kontot kan ta upp till 72 timmar. Uppsägningen av poängprogrammet är kopplat till uppsägningen av ditt konto i Naturitas.

När avbokningen har hanterats försvinner de samlade poängen och kan inte återvinnas.

VII. RETURNERING AV PRODUKTER

Vid produktretur kommer poäng att dras av eller returneras, allt efter omständigheterna, i enlighet med bestämmelserna nedan:

  • (i) Totalavkastning: I händelse av att en deltagare returnerar alla produkter som köpts i ett köp, kommer alla poäng som har lösts in i nämnda köp att returneras.
  • (ii) Partiell retur: I händelse av att en deltagare returnerar en del av de produkter som förvärvats vid ett köp, kommer eventuella poäng som har lösts in vid köpet att returneras på ett proportionellt sätt, beroende på priset på produkten som var föremål för retur .

Återbetalning eller avdrag av poängen kommer att göras inom en period av 72 timmar från bekräftelsen av returen. Därför kommer deltagarens saldo efter 72 timmar från bekräftelsen av returen att uppdateras med de poäng som deltagaren innehar.

VIII. PUNKT OCH KATEGORI SAMRÅD

Efter att ha gjort något köp kommer deltagaren att kunna kontrollera sitt saldo av poäng i sitt saldo samt i orderbekräftelsen. Dessutom kan deltagaren konsultera sitt saldo av tillgängliga poäng eller villkoren för lojalitetsprogrammet, i avsnittet "Lojalitetspoängsprogram" på sitt konto på Naturitas webbplats.

IX. KOMMUNIKATIONER

Naturitas kommer att skicka sin elektroniska kommunikation relaterad till lojalitetsprogrammet, via e-post, till den e-postadress som deltagaren angav vid tidpunkten för anslutning till lojalitetsprogrammet, genom annonser eller meddelanden på Naturitas webbsidor.

Bland annat kommer följande att kommuniceras: (i) påminnelser eller nyheter om fördelarna med lojalitetsprogrammet; (ii) närheten till utgången av poängen eller (iii) annan kommunikation som direkt eller indirekt påverkar utvecklingen av lojalitetsprogrammet.

X. BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

Information om behandlingen av deltagarnas personuppgifter finns i Integritetspolicy.

XI. ÄNDRING OCH AVBOKNING AV T&GC

Naturitas förbehåller sig rätten att ensidigt ändra T&CG. Trots det föregående kan den senaste versionen av T&CG som är tillämplig på lojalitetspoängprogrammet konsulteras på Naturitas webbplats.

Naturitas förbehåller sig också rätten att ändra, avbryta eller avbryta lojalitetspoängprogrammet, i vilket fall deltagarna kommer att informeras via Naturitas webbsidor.

I händelse av annullering av lojalitetspoängprogrammet kommer deltagarna att ha en maximal period på 30 dagar på sig att byta ut sina poäng som samlats hittills genom någon av kanalerna i lojalitetspoängprogrammet, annars kommer dessa poäng att gå förlorade.

I händelse av force majeure kan lojalitetspoängprogrammet avbrytas eller avbrytas utan föregående meddelande till deltagarna.

XII. ANSVAR

Ändringen eller upphävandet av lojalitetspoängsprogrammet av Naturitas ger inte deltagaren rätt till ersättning av något slag.

Deltagande i lojalitetsprogrammet kräver efterlevnad av T&CG. Följaktligen förbehåller sig Naturitas rätten att avregistrera Deltagaren från Lojalitetspoängprogrammet, samt att avbryta de associerade fördelarna eller förmånerna, i händelse av att en Deltagare utför något beteende som innebär ett brott mot dessa T&CG. Naturitas kommer i vilket fall som helst att säga upp Deltagaren från Lojalitetspoängprogrammet utan föregående meddelande och på de sätt som den finner lämpligast, utan att Deltagaren har rätt till någon ersättning, i följande fall:

  • (i) vid bedrägeri, stöld eller försök till bedrägeri eller stöld av Deltagaren.
  • (ii) i händelse av olämplig användning av lojalitetsprogrammet.
  • (iii) i händelse av åtgärder som syftar till att ändra lojalitetspoängprogrammets korrekta funktion.

Naturitas ansvarar inte för de konsekvenser som orsakas av bristen på kommunikation med Deltagaren när nämnda bristande kommunikation beror på att e-postadressen inte fungerar eller att den information som Deltagaren lämnat är felaktig.

Naturitas kan inte garantera tillgängligheten och fortsatt drift av lojalitetspoängprogrammet, i synnerhet när det finns ett tekniskt fel på datorsystem, servrar, datorutrustning, internetfel, förstörelse av data genom hackning eller fel, eller andra tekniska problem kan uppstå . När det är rimligt möjligt kommer Naturitas att meddela Deltagaren om eventuella avbrott i driften av lojalitetsprogrammet. I denna mening tar Naturitas inget ansvar för skador av någon art som kan uppstå på grund av bristen på tillgänglighet eller kontinuitet i lojalitetspoängprogrammet.

Naturitas, kommer inte att ansvara för de skatter som kan tillfalla deltagarna som ett resultat av deras deltagande i lojalitetspoängprogrammet.

XIII. IKRAFTTRÄDANDE

Dessa T&CG träder i kraft den 18 juli 2022.

XIV. TILLÄMPLIG LAG OCH JURISDIKTION

Dessa villkor kommer att styras av gemensam spansk lagstiftning.

Naturitas och deltagaren, som uttryckligen avstår från annan jurisdiktion som kan motsvara dem, underkastar sig uttryckligen jurisdiktionen för domstolarna i staden Barcelona för att lösa eventuella avvikelser som kan uppstå från tolkningen av dessa T&CG. Däremot, när så krävs av tillämplig lokal lagstiftning, kommer eventuella avvikelser att lösas i jurisdiktionen för deltagarens hemvist eller hemvist.