Behöver hjälp ?
Endast i appen! 5% rabatt på din första beställning. Kupong: APPLOVERS

Allmänna villkor

AMCORE BALANCE, S.L. (hädanefter, “AMCORE BALANCE”, “Försäljaren” or “Naturitas”) ställer till ditt förfogande en online-inköpstjänst som gör det möjligt att köpa alla tillgängliga produkter på vår webbplats.

Vi inbjuder dig att kontrollera de allmänna villkoren (hädanefter, “GTC”) som reglerar villkoren under vilka användningen av denna webbplats regleras och köp av produkter via webbplatsen www.naturitas.se (“hemsidan”).

Dessa allmänna avtal har upprättats i enlighet med Europeiska unionen och den spanska lagen 34/2002, av den 11 juli, om "Tjänster för informationssamhället och elektronisk handel" och "Royal Legislative Decreet 1/2007", av den 16 november, av den konsoliderade texten till "Allmänna lagar till försvar av konsumenter och användare" och andra kompletterande lagar.

ARTIKEL 1 - ALLMÄN INFORMATION OCH KONTAKTINFORMATION

Denna webbplats ägs av AMCORE BALANCE, ett spanskt företag med CIF:B-66291097, registrerat i "Registro Mercantil de Girona", Volym 3.308, bladnummer GI-67334, folio 209, Inscription 11 och vilken kontaktinformation är:

AMCORE BALANCE, S.L. med CIF B-66291097
Calle Pollancre 10 - 17452 Massanes
Correo electrónico: [email protected]

ARTIKEL 2 - OBJEKT

Syftet med dessa allmänna avtal är å ena sidan att informera eventuella kunder om villkoren under vilka AMCORE BALANCE fortsätter med försäljning och leverans av de efterfrågade produkterna och å andra sidan att definiera parternas rättigheter och skyldigheter i sammanhanget för försäljningen av produkter av AMCORE BALANCE till kunden (hädanefter “Kunden”). Dessa allmänna avtalsvillkor kommer att gälla, utan begränsning eller reservation, för all försäljning av produkter som AMCORE BALANCE erbjuder via webbplatsen.

Därför innebär det faktum att göra en beställning av produkter som erbjuds till försäljning på AMCORE BALANCE-webbplatsen för köparen att köparen accepterar dessa allmänna avtalsvillkor, vars kunskap före beställningen erkänns av köparen.

AMCORE BALANCE förbehåller sig möjligheten att ensidigt modifiera nuvarande GTC. De GTC som gäller för beställningen kommer dock att vara de som kunden har accepterat vid tidpunkten för beställningen.

Dessa CGV kommer att kompletteras med de allmänna villkoren för användning av webbplatsen, integritetspolicyn och cookiepolicyn.

ARTIKEL 3 - FORMALISERING AV KONTRAKTET OCH BESTÄLLNINGAR

3.1 Priset

Priset på produkterna kommer att vara det pris som anges på webbplatsen när vi accepterar din beställning (hädanefter, “Beställa”. Det förstås som Order vad som definieras i avsnitt 3.4 i dessa allmänna avtal). Priset som visas på webbplatsen kan ändras när som helst av AMCORE BALANCE, det pris som kommer att tillämpas på det som visas på skärmen vid köptillfället.

AMCORE BALANCE kommer att göra allt för att regelbundet kontrollera och verifiera eventuella fel i priserna på de produkter som erbjuds på webbplatsen. I händelse av fel i priserna som visas på webbplatsen kommer AMCORE BALANCE att agera enligt följande: (a) om det korrekta priset är lägre än det som visas på webbplatsen, kommer AMCORE BALANCE att debitera sina kunder det lägre priset och fortsätta med leverans av produkten/produkterna; (b) om det korrekta priset är högre än det som visas på webbplatsen kommer AMCORE BALANCE att kontakta köparen för instruktioner, antingen för att gå vidare med beställningen eller för att avbryta beställningen utan extra kostnad för köparen.Priset inkluderar eventuell tillämplig mervärdesskatt (moms), men inte kostnaden för leverans.

Utöver priset måste du betala våra leveransavgifter som anges på webbplatsen när vi accepterar din beställning. Beloppet för dessa avgifter varierar beroende på leveranssätt och leveransadress du anger i din beställning. Specifikationerna för de olika frakt- och leveransmetoderna finns i avsnitt 5.1 i dessa allmänna avtal och kommer att påminnas om på webbplatsen. Fraktvillkoren kan ändras av AMCORE BALANCE när som helst.

Översättning till svenska: Priserna inkluderar mervärdesskatt (MOMS) eller produktionsskatt, tjänsteskatt och importskatt (IPSI) som, om tillämpligt, kan vara tillämplig på beställningsdatumet enligt gällande lagstiftning. Eventuella ändringar av tillämplig skattesats kommer automatiskt att påverka priset på produkterna som AMCORE BALANCE säljer på webbplatsen.

För leveranser utanför Europeiska ekonomiska gemenskapen (EEC) och yttersta regionerna, och om webbplatsen inte säger motsatsen, kommer tullen att bäras av kunden, eftersom de är skatter från det mottagande landet och dessa kostnader inte är kopplade till vår försäljningstjänst.

3.2 Produktkaraktäristik

Kunden kommer att kunna välja en eller flera produkter från de olika kategorierna som visas av AMCORE BALANCE på webbplatsen.

Utan skada för de beställningar som gjorts av kunden, har AMCORE BALANCE befogenheten att när som helst ändra katalogen över produkter som är till salu på webbplatsen, särskilt som en konsekvens av restriktioner som är bundna till deras leverantörer.

Enligt gällande normativ kommer kunden innan beställningen görs att kunna känna till de grundläggande egenskaperna hos de produkter de vill köpa på AMCORE BALANCEs webbplats.

Produkterna kommer att uppfylla kraven i den nuvarande spanska lagstiftningen. AMBORE BALANCE tar inget ansvar angående bristande efterlevnad av en lagstiftning från ett land som inte är Spanien dit produkten levererades till (till exempel i händelse av en förbjuden produkt, etc.). Ändå respekterar vi på AMCORE BALANCE de lokala myndigheternas regler och föreskrifter och gör vårt bästa för att blockera tullens förbjudna produkter från våra webbplatser.

För frågor om produkter eller kompletterande konsultationer eller hjälpbegäran kan kunden kontakta AMCORE BALANCE:s kundsupportteam genom att skicka ett e-postmeddelande till [email protected] eller genom kontaktformuläret.

3.3 Tillgänglighet

Produkterna som visas på webbplatsen kommer att vara giltiga så länge som de tillkännages på den och, i alla fall, tills lagret är slut. Om produkterna inte finns i våra lager är giltigheten av de erbjudanden som presenteras av AMCORE BALANCE begränsad till produktens tillgänglighet. I det ögonblick då beställningen görs kommer kunden att få information om produkternas tillgänglighet. Med tanke på att denna information kommer direkt från våra leverantörer kan det undantagsvis förekomma fel eller ändringar som leder till att Kunden inte har riktig information om produktens tillgänglighet förrän vid köptillfället.

I vilket fall som helst, om det fanns en fullständig eller partiell frånvaro av tillgängliga produkter efter utfärdandet av beställningen, kommer kunden att informeras så snart som möjligt via e-post om produktens otillgänglighet och fullständig eller partiell annullering av beställningen.

Vid fullständig annullering av beställningen:

  • Översättning till svenska: Köparen kommer att bli återbetalad utan dröjsmål och senast inom fjorton (14) dagar efter betalningen av de belopp som har betalats.

Vid partiell annullering av beställningen:

  • Kundens beställning kommer att valideras och hela beloppet för beställningen kommer att debiteras på deras konto.
  • Leveransen av de tillgängliga produkterna kommer att ske till Kunden.
  • Översättning till svenska: Köparen kommer att bli återbetalad priset för den begärda produkten som inte var tillgänglig så snart som möjligt och senast inom fjorton (14) dagar efter betalningen av de belopp som har betalats.

Som tidigare nämnts förbehåller sig NATURITAS rätten att ersätta otillgängliga produkt(er) med en eller flera liknande produkt(er) av minst likvärdigt värde. Om köparen inte önskar behålla de ersatta produkt(er) har köparen möjlighet att utöva sin ångerrätt.

3.4 Beställa

Att göra en beställning är likvärdigt med godkännandet av dessa allmänna avtal och försäkran om att ha läst och förstått integritetspolicyn och policyn för cookies, utan att det påverkar de särskilda villkor som parterna kan komma överens om.

Kunden kommer att ha möjlighet att kontrollera detaljerna i sin beställning och att korrigera eventuella fel.

Från det ögonblick då kunden bekräftar sin beställning genom att klicka på ikonen "Bekräfta och betala" (hädanefter, “Beställa”), det kommer att anses att han/hon har accepterat innehållet och villkoren i den aktuella beställningen, de nuvarande allmänna avtalen, det faktum att hans/hennes beställning innebär en betalningsskyldighet, produkternas priser, volymer, egenskaper, kvantiteter och leveranstider. bjuds ut till försäljning och efterfrågas av kunden.

Genom att bara ha lagt en beställning ansluter användaren automatiskt till Naturitas poängprogram för förmåner. Användaren kan samla poäng på sina kommande beställningar och även lösa in de samlade poängen.

När denna fas har validerats och beställningen är förberedd, kan Kunden inte längre avbryta sin Beställning. Försäljningen kommer att vara slutgiltig (med förbehåll för att kunden utövar sin ångerrätt enligt villkoren i artikel 6 i dessa allmänna avtal). Beställningen kommer att bekräftas av AMCORE BALANCE genom att skicka ett e-postmeddelande till Köparen ("Orderbekräftelsemailet").

Ett andra e-postmeddelande kommer att skickas till kunden vid tidpunkten för leverans av hans beställning.

AMCORE BALANCE rekommenderar kunder att behålla dessa två e-postmeddelanden. Kunden informeras om att de två e-postmeddelandena kommer att skickas till den e-postadress som han/hon skulle ha angett för identifiering under registreringsprocessen, före beställningen.

Å andra sidan tar AMCORE BALANCE inget ansvar i händelse av fel i införandet av e-postadressen eller uteblivet mottagande av orderbekräftelsemailet. I dessa fall kommer försäljningen att vara definitiv, förutom vid annullering av beställningen av AMCORE BALANCE, särskilt i fallet med produkter utan tillgänglighet. Köparen kan dock utöva sin ångerrätt enligt villkoren i artikel 6 i dessa allmänna försäljningsvillkor.

På begäran av köparen skickar vi ett e-postmeddelande med skattefakturan. Begäran ska alltid göras inom 15 kalenderdagar från datum för leverans av beställningen.

I enlighet med tillämpliga regler förbehåller sig AMCORE BALANCE rätten att av legitima skäl vägra eller annullera alla beställningar där antalet produkter, det belopp som ska betalas (för en enstaka beställning eller för flera ackumulerade beställningar) eller andra element visar utvecklingen av Kunden av en ekonomisk verksamhet relaterad till de begärda produkterna eller, i allmänhet, någon onormal beställning enligt den rättspraxis som är tillämplig på fallet.

Slutligen förbehåller sig AMCORE BALANCE rätten att avbryta eller avbryta utförandet och/eller leveransen av en Beställning, oavsett dess art och utförandegrad, vid utebliven betalning eller delbetalning av belopp som Kunden är skyldig, i händelse av incidenter i betalningen eller i fallet med bedrägeri, fullbordat eller försök, relaterade till användningen av AMCORE BALANCE-webbplatsen, inklusive bedrägerier som begåtts i samband med tidigare beställningar.

ARTIKEL 4 – BETALNING

4.1 Betalningsmetoder

Betalningsmetoderna som kan användas för att göra köp på webbplatsen är bankkort och PayPal. Följande bankkort accepteras på AMCORE BALANCE:s webbplats: Visa och MasterCard. Betalning med PayPal är inte kompatibel med användning av kuponger.

Alla kortinnehavare är föremål för validering och auktorisation av utgivaren av bankkortet. Om utfärdaren av kundens betalkort nekar, eller av någon anledning, inte godkänner betalning till vår fördel, vare sig före eller efter betalning, kommer vi inte att hållas ansvariga för eventuella förseningar eller uteblivna leveranser. AMCORE BALANCE har anlitat tjänster från Ayden, ett företag som erbjuder en säker onlinebetalningsbrygga, så att informationen som tillhandahålls av kunden vid betalningstillfället kommer att behandlas av detta företag och därför kommer AMCORE BALANCE inte att ha åtkomst och kommer inte att spara några av denna

4.2 Betalningsalternativ

Alla beställningar måste betalas i kr, inklusive alla obligatoriska skatter och avgifter. Eventuella bankkostnader kommer, om tillämpligt, att bäras av köparen (inklusive vid återbetalning).

4.3 Säkerhet vid betalningstransaktioner

För att säkerställa säkerheten för betalningar med bankkort måste köparen informera AMCORE BALANCE om den visuella kryptogramkoden (CVV) som finns på baksidan av det bankkort som används av köparen.

Inom ramen för kampen mot bedrägerier på internet kan uppgifterna om köparens beställning delas med tredje parter som är auktoriserade enligt lag eller utvalda av AMCORE BALANCE, enbart för att verifiera köparens identitet, giltigheten av beställningen, betalningsmetoden och den förväntade leveransen.

När denna kontroll har slutförts förbehåller sig AMCORE BALANCE rätten att begära en kopia av köparens identitetsdokument och/eller andra uppgifter relaterade till köparens identitet. Köparen har vissa rättigheter enligt dataskyddsförordningen enligt vad som anges i U-shop:s sekretesspolicy.

AMCORE BALANCE använder en säker betalningsmetod som kallas "ADYEN". Betalningssäkerheten är baserad på köparens autentisering och sekretessen för alla data. För att säkerställa denna säkerhet använder verktyget beprövade kryptografiska tekniker och uppfyller kraven enligt olika tillämpliga bankregler i Spanien.

ARTIKEL 5 – LEVERANS OCH MOTTAGNING

5.1 Allmänna villkor

De produkter som efterfrågas av kunden i enlighet med bestämmelserna i dessa allmänna avtal kan levereras eller hämtas, efter köparens val, enligt följande:

-Beställningar under 20 kg skickas alltid direkt till närmaste ombud för pakethantering vid din bostad. För beställningar över 20 kg kommer kunden att förvarnas via e-post eller SMS för att samordna leverans till bostaden (om det inte finns någon e-post eller telefon skickas ett brev med posten).

Om köparen av beställningen inte är närvarande vid den angivna leveransadressen vid leveranstidpunkten kommer köparen eller mottagaren av beställningen att få ett meddelande från fraktbolaget (via e-post, SMS eller postmeddelande) som informerar om det kommer att göras ett annat leveransförsök eller om beställningen kommer att finnas tillgänglig för upphämtning på en avhämtningsplats.

Efter 15 dagar från den andra misslyckade leveransförsöket kommer paketet att returneras till AMCORE BALANCE och köparens pengar kommer att återbetalas via valfritt betalningsmedel enligt AMCORE BALANCE:s val, med avdrag för eventuella returkostnader.

Inga påståenden om leverans kommer att godkännas när paketet visas som levererat, i vilket syfte transportföretagets datorsystem (identifiering) kommer att vara bindande.

För leveranser utanför Europeiska ekonomiska och yttersta regionerna, samarbetsområdet kan det hända att kunden måste betala importskatter, tullavgifter eller leveranskostnader för sin beställning. Dessa avgifter är oberoende av fraktkostnaderna och kommer att faktureras direkt av det valda transportföretaget.

5.1.1 Leveranskostnad för beställningen

Fraktkostnaderna beror på vikten av beställningen. När du har alla produkter i din varukorg och anger leveransadress och fraktmetod, kommer du att kunna se kostnaden för din köp.

5.2 Avvikelser eller skadade förpackningar

5.2.1 Allmänna villkor

Vi rekommenderar till kunden eller mottagaren av beställningen att vid leveranstillfället verifiera paketets och produkternas yttre skick.

I händelse av anomali relaterad till förpackningen (skadad förpackning, öppen förpackning, vätskerester, etc.) eller relaterad till den/de begärda produkten (er) (produkt/er saknas, produkt/er skadade), måste kunden absolut följa motsvarande förfarande, bland de som beskrivs nedan (i artiklarna 5.3.2 och 5.3.3 i dessa allmänna avtal). Underlåtenhet att följa det lämpliga förfarandet kommer att utesluta möjligheten att överklaga mot transportören och mot AMCORE BALANCE. Specifikt kan kunden inte kräva någon återbetalning. Kunden, eller mottagaren av Beställningen, får inte kräva AMCORE BALANCE för att ersätta de begärda produkterna.

På samma sätt kommer kunden eller mottagaren av beställningen att ha möjlighet att ringa AMCORE BALANCEs kundtjänstavdelning för att få reda på villkoren för returen av den eller de skadade produkten. I detta fall kommer kunden att vara skyldig att följa proceduren för retur av skadade produkter som skulle ha angetts av AMCORE BALANCE kundtjänst. Annars kan köparen inte kräva någon återbetalning eller ersättning av de berörda produkterna.

Returansökningar som motiveras av att produkten har annan förpackning eller etikettering än den som publicerats på webbplatsen, på grund av tillverkarens uppdateringar och omvarumärkning av produkter och förpackningar, kommer inte att betraktas som produktavvikelser.

5.2.2 Obligatoriska förfaranden vid skadad förpackning

• I händelse av konstaterad händelse i närvaro av transportföretaget:

- Vägra leveransen och tydligt och detaljerat framställa händelsen.

- Ange skälet för avvisning av leveransen till AMCORE BALANCE:s kundtjänst.

•I händelse av konstaterade händelser utan närvaro av transportföretaget:

- Kommunicera avvikelsen till AMCORE BALANCE:s kundtjänst genom följande medel:

E-post: [email protected]

Meddelandet om händelser och framställning av påståenden bör göras så snart som möjligt och i alla fall inom 3 arbetsdagar från leverans av produkten.

5.2.3 Obligatoriska förfaranden vid saknad eller skadad produkt

Kunden måste meddela frånvaron eller försämring av någon produkt(er) till AMCORE BALANCEs kundtjänstavdelning på det sätt som anges i föregående avsnitt. AMCORE BALANCE Kundtjänst kan begära all information angående identiteten på kunden eller mottagaren av beställningen och utföra så många verifieringar som krävs för fallet.

5.3 Leveranstider

Leveranstiderna börjar räknas från bekräftelsemail av beställningen, förutom vid betalningar via banköverföring, då de börjar räknas från det att AMCORE BALANCE mottagit överföringen.

Om leveranstiderna överskrids av någon annan anledning än force majeure, har köparen möjlighet att avbryta sin beställning.

Leveranstiderna för AMCORE BALANCE-beställningar är endast vägledande. För vissa beställningar kan dock transporttiden med flyg eller landtransport förlängas på grund av förseningar inom flyg- eller landtransport, tullhinder (för länder utanför Europeiska unionen) eller andra oväntade komplikationer som ligger utanför AMCORE BALANCE:s kontroll.

ARTIKEL 6 - RÄTTIGHETER OCH ÅNGERFRISTER

6.1. Ångerfrist

6.1.1. Tidsfrist för utövande av den lagliga ångerrätten

I enlighet med gällande bestämmelser har Kunden en period på FJORTON (14) dagar, från dagen för mottagandet av Beställningen, på sig att utöva sin lagliga ångerrätt utan att vara skyldig att motivera sitt beslut.

6.1.2. Produkter som är undantagna från rätten till laglig ångerrätt

I enlighet med gällande bestämmelser får den lagliga ångerrätten inte utövas vid beställningar som avser:

- Leverans av varor som skulle ha varit plomberade efter leverans och som inte kan returneras av hygien- eller hälsoskyddsskäl.

- Leverans av färska produkter för omedelbar konsumtion.

- Hygienprodukter och intima vårdprodukter som menskoppar, trosskydd osv.

Kunden informeras därför om det faktum att han inte kommer att kunna hävda sin lagliga ångerrätt med avseende på föremål som inte är förseglade av kunden vars kommersialisering av AMCORE BALANCE innebär risker av hygienskäl eller skydd av konsumenternas hälsa (t.ex. , smink, produkter för omedelbar konsumtion, mat, etc.).

6.1.3. Konsekvenser av att utöva den lagliga ångerrättenl

När produkterna omfattas av laglig ångerrätt kan Kunden som utövar sin ångerrätt under de villkor som beskrivs i denna artikel erhålla återbetalning av det belopp som betalats för förvärvet av de returnerade produkterna. Återbetalningen av det inbetalda beloppet måste ske utan ytterligare dröjsmål och i alla fall före FJORTON (14) kalenderdagar från det datum då AMCORE BALANCE informerades om ångerrätten av Kunden.

6.1.4. Utgifter

I enlighet med tillämpliga bestämmelser kommer kostnaderna för retur av produkter att bäras av Köparen, förutom i fallet med att produkterna som levereras inte överensstämmer med beställningen (i vilket fall returkostnaderna bärs av AMCORE BALANCE)

Kostnaden för återbetalningen är 4,95 € och kommer att dras av från det belopp som ska återbetalas

6.2. Rätt och tidsfrister för att ångra kontraktet

För att garantera kundens tillfredsställelse för beställningar, accepterar AMCORE BALANCE retur av produkter som har beställts på AMCORE BALANCE:s webbplats, även efter den lagstadgade tidsfristen som nämns i artikel 6.1.1, enligt de villkor som anges nedan (nedan kallat 'kontraktsrätt att ångra').

6.2.1. Tidsfrist för att utnyttja kontraktsrätten att ångra

Köparen har fjorton (14) dagar från mottagningsdatumet för beställningen för att returnera produkterna.

6.2.2. Sätt att utöva kontraktsrätten att ångra

Sätt att utöva kontraktsrätten att ångra beskrivs i artikel 6.3 i dessa Allmänna försäljningsvillkor.

6.2.3. Produkter som är undantagna från kontraktsrätten att ångra

Kontraktsrätten att ångra kan inte utövas för beställningar enligt avsnitt 6.1.3 i dessa Allmänna försäljningsvillkor.

Därför blir Köparen informerad om att han inte kan utnyttja sin kontraktsrätt att ångra avseende artiklar som har brutits förseglingen av Köparen och vars försäljning av AMCORE BALANCE innebär risker av hygienskäl eller för skydd av konsumenternas hälsa (t.ex. vård- eller sminkprodukter). Dessutom kan Köparen inte utnyttja sin kontraktsrätt att ångra avseende produkter som har blivit anpassade efter Köparens begäran. Dessa bestämmelser gäller utan att påverka garantier som fastställs i artikel 7 i dessa Allmänna försäljningsvillkor, vilka kvarstår fullt tillämpliga.

6.2.4. Följder av att utnyttja kontraktsrätten att ångra

När produkterna är berättigade till kontraktsrätten att ångra kan Köparen som utövar sin ångerrätt enligt villkoren i denna artikel, både när det gäller tidsfrister och sätt för att returnera produkterna, få återbetalning från AMCORE BALANCE för de returnerade produkterna samt för fraktkostnaderna för beställningen om hela beställningen returneras.

6.2.5. Kostnader

Kostnaderna för retur av produkterna bärs av köparen, förutom i fallet med produkter som inte överensstämmer med beställningen eller i fallet med skadade produkter.

6.3. Sätt att utöva den lagliga rätten att ångra och den kontraktsrätten att ångra

6.3.1. Allmänna bestämmelser som gäller för alla typer av retur

Produkterna måste obligatoriskt returneras till AMCORE BALANCE i ett lämpligt skick för försäljning (produkter i perfekt skick, med originalförpackning, tillbehör, broschyrer, etc.) inom en maximal tidsperiod på fjorton (14) dagar från mottagningsdatum. Returer av produkter som sker efter denna tidsfrist kommer inte att accepteras.

Produkterna måste åtföljas av beställningsnumret, det är köparens ansvar att packa produkterna på ett sätt som gör att de kommer fram i rätt skick till AMCORE BALANCE:s anläggningar.

Om köparen har utnyttjat ett erbjudande på webbplatsen där han har rätt, under vissa villkor, till en eller flera produkter som erbjuds som motprestation för sin beställning, och som följd av att han utövar ångerrätten förlorar rätten till detta erbjudande; måste köparen returnera tillsammans med de produkter som påverkas av ångerrätten, den eller de erbjudna produkterna som han har fått som motprestation för sin beställning, så att AMCORE BALANCE kan beakta hans begäran om ångerrätt.

Köparens ansvar kan krävas i händelse av värdeförminskning av produkten som ett resultat av hantering som skiljer sig från den hantering som är nödvändig för att fastställa produkternas natur, egenskaper och eventuellt funktionsduglighet.

6.3.2. Retur till transportörens upphämtningsställen

Utöver de villkor som anges i artikel 6.3.1 i dessa allmänna försäljningsvillkor måste köpare som vill utöva sin lagliga eller avtalsenliga ångerrätt genom att returnera en produkt med kurir / pakettjänst följa följande instruktioner:

  • Använd originalförpackningen för att returnera den berörda produkten.
  • Begär, skriv ut och fäst returetiketten. För att få etiketten måste du ange dina uppgifter HÄR.
  • Lämna in returen på GLS insamlingsställe.

AMCORE BALANCE accepterar inte försändelser via kurir eller paketpost.

I händelse av att köparen inte effektivt bevisar att han har försäkrat insättningen av produkten hos transportören eller på anläggningen, kommer riskerna i samband med återlämnandet av produkten att bäras av köparen.

ARTIKEL 7 – GARANTI

7.1. Rättslig garanti

Alla produkter som säljs på Webbplatsen omfattas av den lagliga garantin i enlighet med gällande bestämmelser och av garantin mot dolda defekter, vilket gör det möjligt för Kunden att utan kostnad returnera de defekta eller icke-överensstämmande produkterna som hade levererats.

7.1.1 Laglig garanti för överensstämmelse

I enlighet med gällande bestämmelser är AMCORE BALANCE skyldig att leverera produkter som är i enlighet med avtalet, reagera på eventuella brister i överensstämmelse som finns vid tidpunkten för leverans av produkten.

För att vara i enlighet med avtalet måste produkten:

- Passa för de användningsområden som produkter av samma typ vanligtvis är avsedda för.

- Följ beskrivningen som gjorts av säljaren och besitta egenskaperna hos produkten som säljaren har presenterat via webbplatsen.

- Presentera den kvalitet som kunden i grunden kan förvänta sig, givet de offentliga uttalandena från AMCORE BALANCE genom reklam eller märkning. På samma sätt kommer AMCORE BALANCE inte att vara bunden av dessa uttalanden om den visar att den var omedveten och inte rimligen kunde förväntas känna till uttalandet i fråga, att nämnda uttalande hade korrigerats vid tidpunkten för avtalets ingående eller att uttalandet inte kunde påverka beslutet att köpa produkten.

- Presentera de egenskaper som definieras genom ömsesidig överenskommelse mellan parterna.

Åtgärden till följd av brister i överensstämmelse föreskriver TVÅ (2) år från leveransen av varan.

7.1.2 Rättslig garanti för dolda defekter

I enlighet med tillämpliga bestämmelser kommer AMCORE BALANCE att vara bunden av garantin för de dolda defekterna hos den sålda produkten, om de gör den olämplig för dess avsedda användning, eller om denna användning minskas på ett sådant sätt att, om känt av Kund, han/hon skulle inte ha förvärvat det eller skulle ge ett lägre pris för det.

Åtgärden som följer av dolda fel måste utövas av köparen inom sex (6) månader efter upptäckten av det dolda felet

Inom ramen för den juridiska garantin för dolda defekter åtar sig AMCORE BALANCE, efter kundens val, en förhandsutvärdering av det dolda defekten:

- För att återbetala hela priset för den/de returnerade produkten/produkterna eller

- Att återbetala en del av priset på produkten när Kunden väljer att behålla produkten.

7.1.3 Uteslutning av garantier

Produkter modifierade, reparerade, integrerade eller skadade av kunden är undantagna från garantin. Garantin gäller inte för produkter som har blivit försämrade under transport eller till följd av felaktig användning.

7.2 Utförande av juridiska garantier

När det gäller den lagliga garantin för överensstämmelse, har köparen:

- Du har en tidsfrist på TRE ÅR från leverans av varan för att utöva åtgärden;

- Köparen är befriad från att presentera bevis för förekomsten av bristande överensstämmelse hos varan under sex månader efter leverans av varan.

- Spara inköpsfakturan och/eller leveranskvittot för beställningen.

Den lagliga garantin för överensstämmelse gäller oberoende av någon annan beviljad kommersiell garanti.

För alla påståenden avseende lagliga garantier ska köparen kontakta kundtjänsten via de medel som anges i dessa Allmänna försäljningsvillkor.

Dessa bestämmelser utesluter inte ångerrätten som anges i föregående artikel 6.

Garantin gäller inte för produkter som har skadats under transporten eller till följd av felaktig användning

7.3 Konsekvenser av utförandet av garantierna

Inom ramen för den juridiska garantin för överensstämmelse är AMCORE BALANCE åtagit sig, efter kundens val:

- För att ersätta produkten mot en annan identisk med tanke på de varor som finns tillgängliga, eller.

- För att ersätta priset på produkten när det är omöjligt att ersätta den ej tillgängliga produkten.

In the context of the legal guarantee of conformity for hidden defects, AMCORE BALANCE is committed after evaluating the hidden defects, at the Customer’s choosingInom ramen för den juridiska garantin för överensstämmelse för dolda defekter, åtar sig AMCORE BALANCE efter att ha utvärderat de dolda defekterna, efter kundens val::

- För att återbetala hela priset för den/de returnerade produkten/produkterna eller

- Att återbetala en del av priset på produkten när Kunden väljer att behålla produkten.

ARTIKEL 8 – UNDERTECKNING OCH BEVIS

AMCORE BALANCE arbetar för att skydda sina kunders personuppgifter och garanterar en hög säkerhetsnivå; Kunden måste dock också delta i skyddet av sina personuppgifter. Specifikt måste kunden upprätthålla säkerheten för sina onlinetransaktioner, till exempel genom att inte kommunicera till någon sin identifierare (Kundens e-postadress) och/eller sitt lösenord, och regelbundet ändra lösenordet. AMCORE BALANCE tar inget ansvar för avslöjandet av data relaterade till kunden till någon person som använder identifieraren (Köparens e-postadress) och/eller dess lösenord.

Användningen av identifieraren (köparens e-postadress) och/eller kundens lösenord kommer att vara bevis på deras identitet vid tidpunkten för valideringen av beställningen.

AMCORE BALANCE tar inget som helst ansvar för den bedrägliga användningen av dessa data. Kommunikationen av bankkortsnumret och den slutliga valideringen av beställningen kommer att fungera som bevis på godkännandet av en beställning och verkställbarheten av de belopp som åtagits för reservationen av produkterna som förekommer i beställningen. De datoriserade journalerna som förvaras i AMCORE BALANCEs och dess medarbetares datorsystem kommer att betraktas som bevis på kommunikation, order och betalningar som gjorts mellan parterna.

ARTIKEL 9 – KUNDSUPPORT

För ytterligare information, förfrågan om Orderstatus eller retur, eller klagomål relaterade till en Order, kan du kontakta AMCORE BALANCE:s kundtjänst genom att skicka ett e-postmeddelande till adressen [email protected].

ARTIKEL 10 - ANSVAR

10.1 Kapacitet

Innan en beställning görs, förklarar kunden att han/hon har full juridisk kapacitet att vara bunden av dessa allmänna avtal. Därför, i händelse av att en person som inte har rättskapacitet lägger en beställning av produkter på AMCORE BALANCE-webbplatsen, kommer de juridiska personerna som är ansvariga för den personen (särskilt föräldrar eller vårdnadshavare) att ta det fulla ansvaret för beställningen och i synnerhet, de måste ta över priset på densamma.

10.2 Ansvarsbegränsning

AMCORE BALANCE:s ansvar för de förpliktelser som fastställs i dessa allmänna avtal kan inte krävas när överträdelsen av dessa skyldigheter kan hänföras till tredje parts handlingar, även när sådana händelser är förutsebara, på kundens fel eller på att en omständighet inträffar. av force majeure, enligt definitionen i den tillämpliga jurisdiktionen, eller av andra omständigheter som rimligen undgår den exklusiva kontrollen av AMCORE BALANCE. Informationen som är tillgänglig på webbplatsen uttrycks utan någon garanti, implicit eller uttrycklig, angående dess integritet, noggrannhet, aktualitet, frånvaro av intrång, tillgänglighet, tillförlitlighet eller fullständighet av data, produkter, tillbehör eller tjänster som visas på webbplatsen eller om desammas lämplighet för den användning som Kunden planerar att göra av dem.

ARTIKEL 11 – SKYDD AV PERSONUPPGIFTER

För att behandla beställningen kommer AMCORE BALANCE att samla in kundens personuppgifter. Kunden informeras härmed om att ansvarig för behandlingen av deras uppgifter är AMCORE BALANCE. Kunduppgifterna kommer att behandlas i enlighet med bestämmelserna i den organiska lagen 3/2018, av den 5 december, om den allmänna dataskyddsförordningen (EU) 2016/679 av den 27 april 2016 (GDPR) angående skydd av fysiska personer med när det gäller behandlingen av personuppgifter och den fria rörligheten för dessa uppgifter, så vi informerar dig om att dina uppgifter kommer att behandlas med huvudsyftet att upprätthålla och hantera avtalsförhållandet med kunden. Ange också att du har rätt att få tillgång till, korrigera och radera dina uppgifter, såväl som andra rättigheter som beskrivs i Integritetspolicyn..

ARTIKEL 12 – AMCORE BALANCE ÄR INTE EN SJUKVÅRDSRÅDGÖR

Webbplatsen är inte avsedd att tillhandahålla diagnos, behandling eller medicinsk rådgivning. Produkter, tjänster, information och annat innehåll som tillhandahålls på webbplatsen, inklusive information som kan tillhandahållas på webbplatsen direkt eller genom att länka till tredje parts webbplatser tillhandahålls endast i informationssyfte. Rådgör med en läkare eller annan sjukvårdspersonal angående medicinska eller hälsorelaterade diagnoser eller behandlingsalternativ.

Information som tillhandahålls på webbplatsen och länkade webbplatser, inklusive information om medicinska och hälsotillstånd, behandlingar och produkter kan tillhandahållas i sammanfattande form. Information på webbplatsen inklusive eventuell produktetikett eller förpackning bör inte betraktas som en ersättning för råd från en sjukvårdspersonal. Webbplatsen rekommenderar inte självhantering av hälsoproblem. Informationen på webbplatsen är inte heltäckande och täcker inte alla sjukdomar, åkommor, fysiska tillstånd eller deras behandling. Kontakta din sjukvårdspersonal omedelbart om du har några hälsorelaterade frågor. Ignorera eller fördröja aldrig medicinsk rådgivning baserat på information som du kan ha läst på webbplatsen.

Länkar till eller åtkomst från tredje parts webbplatser eller resurser är inte ett stöd för någon information, produkt eller tjänst. Vi är inte ansvariga för innehållet eller prestanda på någon tredje parts webbplatser. Användning av tredje parts webbplatser sker på egen risk.

Du bör inte använda informationen eller tjänsterna på webbplatsen för att diagnostisera eller behandla några hälsoproblem eller för att förskriva någon medicin eller annan behandling. Du bör alltid rådgöra med din sjukvårdspersonal och läsa information som tillhandahålls av produkttillverkaren och eventuell produktetikett eller förpackning, innan du använder någon medicin, närings-, ört- eller homeopatiska produkter eller innan du påbörjar något tränings- eller dietprogram eller påbörjar någon behandling för en hälsa. problem. Individer är olika och kan reagera olika på olika produkter. Du bör rådfråga din läkare om interaktioner mellan mediciner du tar och näringstillskott. Kommentarer gjorda i något forum på webbplatsen av anställda eller webbplatsanvändare är strikt deras egna personliga åsikter gjorda i deras egen personliga egenskap och är inte påståenden från oss eller representerar de våra ståndpunkter eller åsikter. Produktbetyg från nuvarande eller tidigare anställda eller webbplatsanvändare är strikt deras egna personliga åsikter gjorda i deras egen personliga egenskap och är inte avsedda som ett substitut för lämplig medicinsk vård eller råd från en sjukvårdspersonal. Vi är inte ansvariga för någon information som tillhandahålls på webbplatsen med avseende på rekommendationer angående kosttillskott för hälsoändamål.

Kontrollera alltid produktetiketten eller förpackningen innan du använder någon produkt. Om det finns avvikelser bör kunderna följa informationen på produktetiketten eller förpackningen. Du bör kontakta tillverkaren direkt för att få klarhet i produktmärkning och förpackningsdetaljer och rekommenderad användning.

ARTIKEL 13 - DIVERSE

13.1 Partiell funktionsnedsättning

Om en eller flera av bestämmelserna i dessa allmänna avtal anses ogiltiga eller förklaras ogiltiga genom tillämpning av någon lag, förordning eller som ett resultat av ett slutgiltigt beslut av en behörig myndighet, kommer de återstående bestämmelserna att behålla sin giltighet och omfattning i sin helhet.

13.2 Uteslutning av avgång

Det faktum att endera parten inte utövar de rättigheter som bistår den i händelse av ett brott från den andra parten av någon av skyldigheterna som åläggs dessa allmänna avtal kan inte tolkas som att framtida brott mot skyldigheten i fråga avsägs.

13.3 Tillämplig lag och behörig jurisdiktion

För lösning av eventuella tvister som kan uppstå i förhållande till dessa Allmänna försäljningsvillkor och andra policys på webbplatsen, underkastar sig parterna jurisdiktionen och behörigheten hos domstolarna i Barcelona (Spanien), med uttryckligt avstående från någon annan domstol som kan vara behörig. Dock, om tillämplig lagstiftning för försvar av konsumenter och användare ger möjlighet för dem att välja domstolen i sin hemvist, kan de agera enligt denna lagstiftning.

Å andra sidan informerar vi enligt artikel 14 i förordning (EU) nr 524/2013 konsumentanvändare att Europeiska kommissionen har inrättat en plattform för onlinelösning av tvister för att lösa tvister rörande kontraktsenliga åtaganden som uppstår från försäljning online eller tjänstekontrakt mellan en konsument bosatt inom unionen och ett företag etablerat inom unionen. Användare kan få ytterligare information via följande länk:

- https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage..

13.4 Giltighet

Avtalsvillkoren kommer att tillämpas under hela perioden under vilken produkterna som erbjuds av företaget AMCORE BALANCE förblir online och tills garantivillkoren löper ut. I vilket fall som helst ska bestämmelserna i "Artikel 10. Ansvar" förbli i kraft efter uppsägningen av GTC:erna.

DATUM FÖR GRANSKNING AV VILLKOR: JULI 2023